Tips Bisnes dari Rumah Untuk Semua Rakan Rakan Bisnes

19:05 0 Comments A+ a-


Baru 3 hari cik genius duduk rumah sambil jadi babysitter kepada 4 orang anak kecil yang berumur lingkungan 2 months , 3 tahun , 4 tahun , dan 1 tahun 2 bulan . Ya Allah , ragam masing masing .Memang macam macam jenis kerenah . Cik genius memang masih sedang sesuaikan diri untuk 1 bulan ni , berbisnes di rumah sambil tolong ibu jadi babysitter.



Jadi antara perkara yang cik genius lakukan untuk memastikan semua tugasan di rumah dan juga urusan bisnes cik genius selesai dan tidak tertangguh , ini antara tips yang cik genius amalkan di rumah .

Buat Jadual Yang Flexible
Cik genius memang setkan target untuk  hari tu , maksudnya tulis atas satu kertas list to do .Kemudian , cik genius akan set dan susun nak kemas bilik bila , nak makan bila , nak buat  bisness bila .Memang diakui agak susah nak ikut jadual ni , tapi cik genius akan cuba stick dengan jadual tu dan cuba ubahsuai ikut kesesuaian .

Buat Kerja Yang Paling Mudah Dulu
Contohnya cik genius bangun pagi je , terus settlekan keadaan bilik dulu , bawa turun baju kotor dari bilik , hal2 bisnes semua malam2 tadi dah kasi siapkan sebab tahu memang kalau cik genius buat dengan adanya budak budak tu , memang sangat tak sempat !

Jangan Abaikan Waktu Rehat Anda 

Pada cik genius , sekiranya badan kita tidak mendapat tidur dan rehat yang mencukupi , emosi boleh terganggu. Tidur yang cukup membantu kita untuk berfikir dengan lebih bijak dan menghasilkan idea serta strategi yang lebih teratur .Malah , emosi yang tenang juga membantu kita untuk menarik minda dan perkara perkara yang positif untuk diri kita dan orang sekeliling.
Cik genius memang salute dengan golongan ibu ibu dan sesiapa sahaja yang ada banyak komitmen , mana nak kerja , settlekan anak anak , suami , rumah , masak lagi macam macam . I wonder how did them organise their time ?

Atau ada sesiapa yang nak menyertai cik genius untuk menjana pendapatan berpotensi sehingga 6 angka ? Jom baca antara sebab kenapa anda perlu sertai kami sekarang ! 



Deadlines are not bad. They help you to organize your time. They help you set up your priorities. They make you get going when you might not feel like it . - Harvey Mackay-