Atasi Bau Ketiak Melampau Supaya Pasangan Tak Lari

06:34 0 Comments A+ a-

Assalammualaikum.

Dah siap siap cantik cantik , cun cun pergi ke kelas dan pejabat .Bukan main lagi punya segak .Tudung cantik je dengan lilit dia .Rambut smart je dengan pacak dia .Tapi ada satu slack !! Oh tidak !! Sesuatu yang memang tak boleh nak dibendung ..Baik lelaki mahu wanita ,memang tak terlepas dari masalah ini .Dah pakai deodaran sebotol pun masih bau tetap tak hilang .Tiap tiap bulan kerja memang kalau tak beli perfume memang tak sah.Dah macam macam brand cuba , dari yang mahal sampai ke murah semua tetap tak jalan .Anda mengalami masalah ini ?Mesti ada something wrong somewhere ..

Sebelum itu , kita kena tahu dulu , apa penyebab yang menyebabkan ketiak dan badan kita berbau .Lepas dah tahu puncanya ,barulah senang kita nak atasi kan ?? :D



1.Pemakanan yang tidak betul 




Siapa je yang tak suka makan daging , ikan ,dan telur .Tapi tahukah anda , makanan yang berasaskan sumber sumber ini menyebabkan badan kita lebih berbau daripada orang yang lebih menggemari sayuran .Kenapa ?Kerana makanan ini mengandungi banyak choline yang menyebabkan ia untuk susah dicerna .Tambahan pula , makanan yang berasaskan bawang bawang terutamanya bawang putih memang terkenal dengan makanan yang boleh menyebabkan bau badan . So , kurang-kurangkanlah makan makanan yang berasaskan bawang .
:)

2.Sistem pencernaan yang kurang baik

Sebenarnya masalah sembelit ni memang mendatangkan banyak masalah kepada kehidupan seharian kita .Kalau anda nak tahu , semua makanan yang kita makan sebenarnya akan ditukar menjadi toksin yang kemudian akan dibuang melalui sistem pencernaan .Tapi kalau sistem pencernaan kita dah tak elok , toksin akan terkumpul terus di dalam badan .Dan toksin ni yang akan menyebabkan masalan bau badan kita yang memang sangat mengundang ketidakselesaan kepada diri kita dan juga orang lain .

3.Kurang bersenam

Toksin dalam badan kita boleh dibuang melalui pelbagai cara termasuklah melalui peluh kita .Kalau nak harapkan peluh sebab panas tak ada kipas tu , memang tak ada apa lah toksin yang keluar . Itu cuma sebab badan kita nak sesuaikan suhu dalaman badan dengan suhu persekitaran.Apabila kita bersenam secara automatiknya , badan akan mengeluarkan sekali toksin yang tidak sepatutnya disimpan.

Itu merupakan antara punca punca yang menyebabkan badan kita berbau .Sekarang saya nak sharekan tips bagaimana nak kurangkan masalah bau badan.

Rajin mandi

Kalau kita selalu je spray perfume and deodarant tapi mandi pun jarang , memang payah sikitlah nak kurangkan bau badan .Sebab bakteria yang melekat pada badan akibat peluh tidak dibersihkan secara btul .Sebaiknya untuk orang yang kuat berpeluh , gunakan sabun badan yang bersifat antibakteria seperti dettol , lifebuoy dan juga antabax .Elakkan penggunaan sabun badan yang berasaskan wangian kerana badan tidak akan menjadi segar dan hanya menyebabkan bau badan menjadi lebih kronik .

Penggunaan deodaran 

Sekarang saya nak share tips untuk menggunakan deodaran dengan betul .Kadang kadang cara kita ni silap ,menyebabkan deodaran tu tak effect apa apa pun pada kita .
Selepas mandi , kalau boleh before keluar bilik air tu siap siap terus roll /spray je deodaran tu .Sebab suhu badan kita waktu baru lepas mandi lebih sejuk berbanding bila kita dah keluar dari bilik air tu .Badan kita akan lebih mudah nak react dengan deodaran yang kita sapu tu , so bau bauan deodaran tu secara tak langsung akan jadi body odour kita .Sebab dia dah sebati dengan air mandian yang ada pada badan kita tu .Kita pun akan jadi lebih fresh :)

Perfume

Ada je yang kata pakai deodaran je pun dah cukup , kalau tak nak pakai minyak wangi pun boleh .Kalau pada saya , hehe memang tak lengkap kalau tak ada perfume . Hhehee ,biasalah perempuan kan . Tapi , lelaki pun sekarang kemain bau perfume dia , belum lalu lagi dah bau dulu perfume dia kan .hehe .So sekarang saya nak share tips yang betul macam mana nak pilih perfume yang sesuai dengan badan kita dan cara menggunakannya dengan betul .Kalau ikut petua ni , In Sha Allah tahan lama u olls perfume kita .

Tips memilih perfume yang betul 

Kalau kita nak beli perfume , mesti ada nampak yang tester tu kan .Ha ,, tu bukan saja saja nak letak dekat situ tau .Tu supaya kita boleh spray dekat tangan kita .Saya bagi contoh mudah , macam Victoria Secret .Awak pergi , awak choose mana mana perfume yang agak agak berkenan bau dia , lepas tu spray dekat tangan .bahagian nadi .Ingatlah tempat yang spray tu jenis perfume apa.Lepas tu tunggu dalam dua tiga minit ,bau balik dekat tangan tu , perfume mana yang bau dia hilang , maksudnya perfume tu lah yang sesuai dengan badan kita .Sebab dia dah meresap dalam kulit kita dan akan menjadi body odour kita .

Tips menggunakan perfume dengan betul 

Ramai yang salah anggap ,spray banyak banyak kali perfume dekat baju dan tudung .Sebenarnya salah cara tu . Kita spray banyak kali sebab kita tak bau perfume tu kan ? Tapi sebenarnya dah kuat dah bau tu .Kita spray sekali je sebenarnya , dekat nadi pada tangan , dada (tempat degupan jantung) dan juga di leher .Kalau saya , spray dekat leher lah senang haha .Dekat tempat nadi pada leher tu .Spray sekali je . Dekat tangan sekali dan gosok pada kedua belah tangan .Sebab heartbeat tu akan regulate bau tu supaya jadi body odour kita :)Selamat mencuba .:)

Dan kalau anda nak tahu , ALFAFA SHAKLEE juga dapat menyelesaikan masalah bau badan anda !!!!



Kenapa ?Sebab Alfafa bertugas untuk membuang segala bahan toksin terkumpul yang ada dalam badan kita ..So , silap hari bulan , kita dah tak perlu guna perfume dan juga deodaran !! Best kan ??

Macam mana Alfafa berfungsi untuk menghilangkan bau badan ??

  • Menyahtoksinkan toksin yang tersimpan di dalam badan
  • Mencuci dan membersihkan darah
  • Klorofil yang terdapat di dalam alfafa dapat membunuh bakteria yang ada di dalam badan dan bertindak sebagai deodaran semulajadi di dalam badan 
  • Membantu proses penghadaman dan sistem pencernaan dan pelawasan yang sangat baik




Jom sama sama kita mulakan kehidupan yang lebih sihat dan selesa dengan Alfafa Shaklee !! Pasti takkan menyesal !! Tunggu apa lagi ?Hubungi saya untuk mendapatkan Harga ISTIMEWA Alfafa beserta konsultasi TERBAIK secara PERCUMA !!! Saya bersedia mendengar luahan kata hati dan masalah anda pada bila bila masa sahaja kerana tugas saya adalah untuk memastikan anda menjalani kehidupan yang lebih berwibawa dan bermakna bersama Shaklee !!:)

Ataupun boleh je kalau anda nak teruskan pembelian hanya dengan satu klik sahaja lagi ! Mudah dan menarikkan ?