Punca Kepada Masalah Badan Letih Dan Lesu

01:04 3 Comments A+ a-


Masalah badan selalu letih dan lesu ini hampir dialami oleh setiap orang . Mungkin disebabkan oleh masalah masalah kesihatan yang tidak diketahui , atau mungkin juga tidak mendapat rehat yang secukupnya . Persoalannya , adakah masalah ini bakal berlarutan dan memberi kesan kepada kehidupan seharian kita ?






Antara sebab badan menjadi letih ialah kerana :

1. Anaemia

Kekurangan sel darah merah menyebabkan oksigen sukar untuk diangkut ke bahagian organ badan yang memerlukan oksigen .Ada juga sesetengah kes yang disebabkan oleh kekurangan unsur haemoglobin di dalam darah yang mempunyai mineral iron yang bertujuan untuk mengangkut oksigen ke anggota badan .Oksigen penting untuk memastikan badan berfungsi dengan lebih baik dam teratur.

2. Tidur Yang Tidak Mencukupi

Purata manusia untuk tidur satu malam ialah lebih kurang 7-8 jam . Akan tetapi , cik genius ada terbaca tak kisah pun berapa lama kuantiti jam kita tidur , yang pasti , tidur itu berkualiti . Tidur ketika betul betul mengantuk dan pastikan keadaan sekeliling kita selesa dan nyaman.

3.Toksin Yang Banyak

Biasanya penghidap masalah buah pinggang akan selalu berasa letih dan penat sepanjang hari . Ini adalah disebabkan oleh toksin dan bahan bahan kotor tidak dapat dibuang daripada badan melalui saluran yang betul . Oleh itu, toksin dan racun terkumpul di dalam badan dan terperangkap . Ini boleh menyebabkan pelbagai jenis penyakit berbahaya seperti diabetes , sakit jantung dan darah tinggi .


Set Shaklee Yang Mampu Membantu Badan Letih Dan Lesu

Vivix Shaklee

Membantu untuk memperbaiki keadaan sel yang rosak menjadi baharu dan memberikan tenaga kepada bahagian anggota badan yang memerlukan . Malah , Vivix juga membantu untuk menstabilkan pengedaran ke seluruh badan.

B Complex

Mempunyai 8 jenis Vitamin B yang bertujuan untuk menukarkan glukosa yang dimakan untuk menjadi tenaga . Malah , B Complex juga membantu untuk mengawal stress dan tekanan yang dialami sekaligus menenangkan fikiran .

Vitalea Shaklee

Mempunyai rangkaian Iron -Formula yang bertujuan khas untuk mengangkut molekul molekul darah menggunakan haemoglobin . Sesuai untuk diamalkan oleh orang orang yang selalu mengalami masalah penat dan badan lesu terutamanya mereka yang menghidap anaemia .

Jadi . jangan biarkan masalah badan letih ini terus memberi kesan dan impak kepada kecekapan kerja anda . Jom berikkhtiar dengan SET TENAGA SHAKLEE sekarang !




3 comments

Write comments
Fahmy
AUTHOR
12 October 2015 at 03:04 delete

WAhh... Kipidap Aini! Rome tidak dibina dalam masa sehari :)

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
12 October 2015 at 05:56 delete This comment has been removed by the author.
avatar
Unknown
AUTHOR
12 October 2015 at 05:58 delete

Hihihi .Orite boss^^

Reply
avatar