Punca Masalah Rambut Gugur Dan Cara Atasi Supaya Kelihatan Bergaya

01:04 0 Comments A+ a-



     Cik genius percaya bahawa kita semua memang tidak terlepas dari masalah rambut gugur kan ? Tiap kali sikat rambut je , memang tak sah kalau tak ada yang melekat dekat sikat tu . Yang lagi parah tu , nak sisir rambut guna jari je pun dah bergumpal gumpal yang gugur .Tapi sebelum kita mula melihat akan cara untuk mengatasinya ,jom sama sama kita memahami dulu punca punca keguguran rambut .Tak gitu ? Nak ubat , mesti tahu punca penyakit dahulu bukan ?


Punca-punca berlakunya keguguran rambut


  • Stress
     Kenapa cik genius katakan bahawa stress merupakan salah satu punca keguguran rambut ?
Ini disebabkan apabila anda stress ,semua otot di kulit kepala dan leher akan mengecut dan menyebabkan peredaran darah dan nutrien ke follicle(kulit kepala) terganggu .

     Kalau anda nak tahu, sebelum helaian rambut baru tumbuh semula , follicle berada dalam keadaan rehat (tidak tumbuh memanjang)selama 100 hari .Selepas 100 hari ,follicle akan mengeluarkan helaian rambut rambut yang baru  dan setiap helaian akan bertahan selama lebih kurang 2 hingga 7 tahun sehingga ia gugur dan mula menghasilkan yang baru .

  • Tarikan kuat pada rambut
     Kadang kadang kita tak sedar kita duduk gentel gentel rambut , tarik tarik rambut .Kulit kepala kita akan mula trauma kerana kita memberikan tekanan secara fizikal terhadap kulit kepala kita .Ini dikenali sebagai Traction Alopecia .Mengikat rambut secara ponytails juga memberikan kesan jangka panjang kepada rambut kita .

  • Hormon tidak stabil
     Kebiasaannya pengambilan pil perancang juga menyebabkan masalah rambut gugur . Kadang kadang ubat ubatan yang kita ambil juga menyebabkan rambut kita menjadi gugur . Kekurangan mineral zinc juga menjadi faktor berlakunya keguguran rambut .

Penyelesaian rambut gugur anda dengan Set Rambut Shaklee

ESP Shaklee

     ESP Shaklee merupakan sumber protein yang sangat sihat untuk pertumbuhan sel .Apabila badan kekurangan sumber protein , badan akan mengesan ketidakseimbangan protein di dalam badan , lalu fasa pertumbuhan rambut akan menjadi terbantut.

Vitamin E Shaklee

     Vitamin E sangat kaya dengan antioksidan dan ianya berfungsi untuk merawat dan melindungi sel dari rosak . Malah , Vitamin E memainkan peranan dalam proses biokimia seperti proses pertumbuhan rambut . Selain dapat membantu melembutkan rambut yang kasar , Vitamin E juga membantu untuk menguatkan akar rambut.
   
     Jom hubungi cik genius untuk dapatkan konsultasi secara percuma dengan setiap pembelian vitamin . Bertindak dengan Set Rambut Shaklee sekarang sebelum ianya melarat !