Atasi Masalah Perut Buncit Supaya Yakin Ketika Tampil Bergaya

06:40 0 Comments A+ a-

Assalammualaikum .

Selalu tak kalau kita nak fitting baju ke , part perut je mesti problem .Nak duduk bersila pun susah sebab lemak yang terlebih di bahagian perut .Stressnya !!!! Stress kan ? Tengok artis artis itu semua ,bukan main lagi flat betul perut diaorang ,tapi kita ?Uhuk uhuk .Dah bergelen gelen air limau buat pun masih tak jalan juga .Sedihnyaaaaa.....Tsk tsk



Kita tahu tak apa sebenarnya yang menyebabkan perut kita ni semakin maju ke hadapan ?Jom saya sharekan dengan anda .

Diet tidak seimbang

Pengambilan makanan berkarbohidrat yang tinggi dan makanan serta minuman yang manis seperti roti , nasi ,mee ,biskut ,makanan segera dan lain lain boleh meningkatkan paras insulin di dalam darah kita .Insulin ialah sejenis hormon yang bertugas untuk merangsang pengumpulan lemak dan mnyebabkan perut buncit.Jadi , kalau kita nak kurangkan perut buncit , kita kena makan makanan yang berserat tinggi seperti biiran , sayur sayuran dan buah buahan .

Tidur selepas makan

Kenapa kita tak boleh tidur lepas makan ??Perut akan menjadi buncit apabila kita terus tidur selepas makan kerana penghadaman tidak dapat berfungsi dengan lebih baik dan teratur dan menyebabkan lemak terkumpul di bahagian abdomen.Jadi sebaik baiknya , elakkan makan makanan berat 2 jam sebelum tidur .

Kurang bersenam

Apabila kita kurang bersenam , metabolisme dalam badan kita akan semakin menurun dan hormon hormon seperti hormon thyroid dan hormon testosteron akan kurang terhasil . Jadi secara tidak langsung ia akan meningkatkan kadar pengumpulan lemak dibahagian abdomen kita terutamanya perut . Jadi , amat digalakkan untuk mengamalkan senaman yang betul untuk membakar lemak terutamanya di kawasan perut kita .

Haaa .Sekarang kita tengok tips yang kita boleh buat untuk kempiskan perut kita !!

-Amalkan pemakanan seimbang
-Lebihkan makanan berserat
-Banyakkan minum air masak
-Kerap minum air limau
-Sit up
-Elakkan tidur selepas makan
-Elakkan minum air selepas makan dan ketika makan

Tapi , yang lagi best !!Herb Lax Shaklee memang sangat bagus untuk masalah perut buncit ni !!
Kenapa ??Apa yang istimewa sangat tentang Herb Lax ni ??


  • Membersihkan usus secara menyeluruh
  • Membersihkan najis yang sudah lama tersimpan di dalam badan
  • Mengempiskan perut 
  • Memejalkan perut
Herb Lax takkan buatkan kita cirit birit .Percayalah !Kenapa ??Sebabnya Herb Lax Shaklee ni semulajadi dan disebabkan itulah dia mengambil masa lebih kurang 8-12 jam untuk bertindak . Jadi , amatlah disarankan untuk ambil Herblax ni before tidur :))

Apa yang ada dalam Herb Lax Shaklee ni ye ??


Inilah kisah cinta daripada mereka yang telah merasai keajaiban HerbLax Shaklee ni !!:)





Jadi , tunggu apa lagi ??Jom sama sama kita kempiskan perut kita sekarang !! Jangan tunggu dah sampai tercabut butang seluar nanti , baru kita menyesal !!Jom dapatkan harga ISTIMEWA berserta konsultasi TERBAIK secara PERCUMA daripada saya !!

Jom kempiskan perut anda dengan klik sahaja lagi !!Mudah sahaja kan ?