Adakah Pengambilan Sayur Dan Buah Sudah Tidak Penting Setelah Wujudnya Supplemen ?

01:13 0 Comments A+ a-


Kenapa kau masih makan sayur dan buah walaupun dah banyak vitamin yang kau telan ??

      Konsepnya begini, dalam kehidupan seharian ini , pengambilan sayur , buah , lauk berprotein dan berkarbohidrat amat penting untuk tumbesaran badan dan ksihatan kita serta seisi keluarga.Namun , dalam mengambil berat dengan menu seimbang untuk kita sekeluarga , kita perlu tahu juga tidak semua buah dan sayuran yang kita ambil itu bebas bahan kimia dan juga sihat untuk badan kita.



   Terdapat sesetengah pihak yang tidak bertanggunjawab mencampurkan bahan yang tidak sepatutnya ke dalam buah buahan dan sayuran yang dijual di pasaran untuk memastikan produk mereka lebih segar , besar dan baru. Untuk mengelakkan persaingan , mereka juga menggunakan penggunaan racun serangga untuk tanaman mereka.

"Yeke?? Tak tahu pulak ? Tapi saya basuh elok elok , bersih bersih sampai boleh nampak muka saya kat buah tu."

       Sebenarnya ,kadang kadang kita rasa kita dah basuh bersih buah dan sayur tu , tapi sebenarnya masih tak bersih. Bila masak tu, kadang kadang sampai terlebih masak . Terlebih layu baru dihidangkan di atas meja .Inilah antara perkara yang rata rata masyarakat sekarang terlepas pandang .Perbuatan ini boleh menyebabkan nutrien di dalam sayur dan buah masing masing sudah hilang ke persekitaran .

       Dan disebabkan perkara inilah ,kita perlu amalkan pengambilan vitamin di dalam kehidupan seharian kita dengan tujuan untuk topap nutrient yang tidak mencukupi untuk badan kita.

Macam solat fardu kita , mesti ada lopong2 kan , solat fardu mesti wajib buat . Nak topap kekurangan , mesti kena solat sunat . Macam tahajud , hajat , taubat dan sebagainya.

      Macam konsep vitamin , sayur dengan buah masih wajib makan kan ? Tapi mesti ada kekurangan dan kelopongan , sudah tentu kena ambil makanan tambahan seperti supplemen Shaklee.
Jom sama2 naiktaraf kesihatan kita . Badan kita nak pakai lama , bukan sehari dua !

     Jadi , penggunaan Basic H ketika membasuh sayur dan buah untuk dihidangkan buat seisi keluarga mampu untuk menyingkirkan bahan toksin dan juga bahan kimia yang berbahaya malah ia menjadikan sayur dan buah buahan anda lebih segar dan sihat.