Cara Bahagikan Masa Sebagai Seorang Pelajar Dengan Mudah Agar Tidak Terbelenggu Dengan Kerja

05:51 0 Comments A+ a-



     Risau juga bila tahu jumlah penganggur naik kepada 3.3% Januari yang lepas. Allahuakbar. Dalam takut takut tu sempat lagi saya cari jalan untuk hadapi risiko pengangguran pada masa akan datng. BERBISNES . Itulah option terbaik yang dapat cik genius fikir buat masa ini.Cuba bayangkan , anda pemegang pinjaman PTPTN dan kemudian apabila anda graduate , anda tidak diberi peluang atau apa apa tawaran pekerjaan langsung . Boleh bayangkan bagaimana anda hendak membayar pinjaman PT anda ?

     Bila duduk rumah , tak semestinya duit tak keluar.Takkanlah duit topup pun nak minta mak . Duit poket keluar minum dengan kawan kawan pun mak yang bagi . Kena tahu juga , mak dah banyak keluar duit untuk kita waktu kita belajar dulu, bila lagi nak balas jasa mak ayah kita ?Cik genius pun student juga . Tahun depan In Sha Allah tahun pertama cik genius melanjutkan pelajaran untuk degree cik genius dan cik genius ingin berkongsi tips menjadi seorang student dan businesswoman dalam masa yang sama .

BANGUN AWAL DAN TIDUR AWAL

     Pukul 3.30 pagi macam tu cik genius dah bangun dah . Set buffer( sejenis apps untuk berkongsi status di FB) buat dalam masa satu jam . FB walking( komen n like fb kawan kawan ) 30 minit. Buat entry blog (weekend sahaja) 2 jam untuk 2 entry.30 minit lagi baca tentang produk Shaklee. Mula jam 6 pagi , cik genius akan reply wasap customer yang cik genius belum reply lagi.Lepas tu set 1 jam untuk revise subjek yang cik genius ambil , dan 15 minit untuk prereading sebelum kelas.

BASUH BAJU DAN IRON

     Jadi student yang duduk jauh dari ibu ayah ni , memang kena pandai berdikari . Nak harapkan siapa ? Mesin basuh pun nak tak nak je hidup kan . Jadi cik genius memang akan basuh baju dalam masa 30-45 minit. 15 minit berus baju , 5 minit rendam dengan pewangi. Lagi 25 minit bilas dan sidai baju . Dalam masa 5 minit rendam tu , waktu tu lah nak lipat baju yang baru lepas angkat sambil jerang air .Atau waktu ni boleh reply wasap customer atau kemas bilik.

      Weekend memang cik genius akan gosok baju dan tudung untuk 1 minggu . Jimat masa . Tenaga sekali je keluar . Nak pakai terus je grab tak payah nak fikir iron2 terus.

      Bila berbisnes memang akan jadi kepochi sikit , jumpa mana mana kawan kan . Weh , kau dah ada kad bisnes aku ke belum? Hehehe promote shakleelah weh .apa lagi... Sempat pula tu bisnes offline. Lagi lagi kalau jumpa lecturer . Madam , ni bisnes kad saya , kalau madam nak cuba supplemen apa apa , bolehlah cuba Shaklee. saya pengedar Shaklee yang sah . :D

      Biarlah orang cakap terdesak ke apa ke . Kita ni fikirkan masa depan . Dengan ekonomi sekarang ni memang susah kalau harapkan duit makan gaji je . Modal Shaklee pun murah murah sahaja . RM 80 SM/RM90 SS. Seumur hidup pula tu !

Sebelum anda membuat keputusan untuk berbisnes Shaklee , baca dahulu 3 Sebab Mengapa Anda Perlu Sertai Kami , Si Celik Genius ! Cik genius pasti dan jamin , anda tidak akan menyesal setelah membuat keputusan nanti !

Setelah Sertai Business Shaklee, Wanita ini Dapat Meringankan Beban Suaminya Untuk Membayar Bil dan Juga Sewa Rumah ! Anda Bila Lagi Nak Sertai Kami ?? Biar Kami Pimpin Anda Menuju Kejayaan !!