Tips Sebelum Memilih Pencuci Muka Yang Betul Agar Tidak Menggerutu Nanti

04:39 0 Comments A+ a-

     Sekarang ini memang wujudnya lambakan produk kosmetik di pasaran yang mempunyai pelbagai testimoni yang menarik . Tak kurang juga yang menjanjikan kulit yang gebu dan menawan hanya dengan penggunaan selama 3 hari sahaja , namun adakah anda tergolong dalam golongan yang ingin merosakkan wajah anda tanpa berfikir terlebih dahulu kesan kesan yang bakal anda hidapi ?



     Dulu cik genius bertukar tukar tau pakai pencuci muka . Name it , semua cik genius dah cuba . Muka waktu tu memang berminyak . Sangat ! Kadang kadang bukan muka kita memang semulajadi berminyak tau , tapi disebabkan penggunaan pencuci muka yang salah menyebabkan minyak keluar dan jerawat pun tumbuh .

     Lagi satu , mesti kita kena cuba cuba kan kalau nak tahu mana yang sesuai . Mula mula pakai pencuci muka , normal sebenarnya jerawat keluar ke , mengelupas ke . Cuba tengok dalam masa seminggu . Kalau masih tak stop jugak ,mungkin pencuci tu memang tak sesuai . Kadang kadang sebenarnya tu healing crisis .

     Lepas tu , sebelum tukar pencuci baru . Kita kena detox kulit wajah dulu . Haaaa , bukan badan je kena detox, muka uolls pun wajib tau . Jangan pakai apa jenis skincare pun dekat muka anda dalam masa tiga hari . Krim ke , scrub ke apa ke . Stop dulu . Basuh pakai air jek . Time ni , jerawat memang naik banyak sebab nak kasi betul betul clear . I panggil ni fasa bersabar dan bertabah hahahaa .

     And then , tengok betul betul ingredients dia . Ada yang pencuci yang ada alkohol ,tak sesuai untuk muka kering dan berminyak . Ada yang contain cocoa butter , tak sesuai untuk berminyak . Pokok pangkal , wajib buat research dulu !

     Tak tahu nak pilih macam mana , tak tahu nak guna produk apa . Tak tahu nak jaga kulit wajah macam mana , yang tahu sekarang nak bagi kulit sihat dan bersih je . Jangan risau ! Cik genius boleh guide uollsss .

     Susah susah sangat ,apa kata cuba pencuci muka Nutriwhite Shaklee . Dijamin selamat , semulajadi dan halal .

Memang sesuai sangat dengan mereka yang mengalami masalah :


  • Kulit berjerawat
  • Kulit kering
  • Kulit berminyak
  • Tona kulit tidak sekata
  • Parut jerawat
  • Kulit muka sensitif
  • Kulit berbelang