Cara Menghilangkan Parut Gigit Nyamuk Supaya Keyakinan Diri Anda Lebih Tinggi

06:49 0 Comments A+ a-

Assalam.

Mesti stresskan apabila parut gigit nyamuk mula muncul dekat kaki ,tangan ,badan dan sebagainya .
Mesti keyakinan nak berhadapan dengan pasangan anda , kawan kawan dan ahli keluarga sangat rendah kan ??Jangan risau , parut gigit nyamuk ni boleh hilang punya ,In Sha Allah :)




Apa Yang Berlaku Apabila Nyamuk Gigit ?

Apabila nyamuk menggigit anda, ia akan menyuntik antikoagulan ke dalam kulit anda untuk membuat darah mengalir daripada kapilari darah anda dengan lebih mudah .Darah anda yang dihisap oleh nyamuk itu akan digunakan untuk proses pembiakan anak anak nyamuk .Yang hisap darah kita itu kan , sebenarnya nyamuk betina tau !

Dari segi reaksi, kulit mengeluarkan histamine(sejenis hormon di dalam badan) dan menyebabkan tindak balas keradangan. Kulit menjadi merah dan membentuk benjolan. Jika dibiarkan sahaja, bengkak dan kemerahan sering hilang dengan cepat. Jika individu mempunyai reaksi alahan, benjolan kecil boleh membengkak jauh dan berjangkit serta merebak ke bahagian badan yang lain.

Tips Hindari Gigitan Nyamuk 

Elakkan Memakai Minyak Wangi Yang Berbau Keras

Nyamuk sebenarnya lebih tertarik kepada wangian, jadi elakkan memakai terlalu banyak minyak wangi atau produk yang sangat wangi, termasuk semburan rambut wangi dan losyen.Lepas ni , boleh cuba kurang kurangkan spray perfume tu yek . Hehehe.

Penggunaan Serangga Perosak

Memakai pakaian dari kepala ke kaki tidak terlalu sesuai pada cuaca panas, hari lembap (walaupun menutup kawasan badan yang terdedah juga boleh melindungi anda daripada pendedahan cahaya matahari yang terlalu banyak), jadi anda mungkin akan perlu menggunakan penghalau serangga. Mungkin boleh cuba wangian seperti Ambi Pur yang memang berbau wangian yang berasaskan semulajadi.

Tahan Gatal!

Jangan menggaru gigitan nyamuk! Menggaru gatal gigitan pepijat atau nyamuk mungkin memberikan kelegaan sementara tetapi ia juga menyebabkan trauma kepada kulit dan ini boleh membawa kepada masalah parut. Menggaru juga boleh membenarkan bakteria daripada hujung jari anda dan di bawah kuku untuk masuk ke dalam ruang kecil pada kulit yang disebabkan oleh gigitan dan menyebabkan jangkitan.



  • Menggunakan ais untuk mengurangkan bengkak.
  • Aloe vera adalah anti-radang yang boleh digunakan untuk melegakan gigitan dan mengurangkan gatal-gatal, dan juga membantu menyembuhkan kulit. Anda boleh sapukan gel atau jus pada gigitan.
  • Campurkan baking soda dan air sehingga anda membuat pes dan sapukan kepada gigitan. (Anda juga boleh menggunakan baking soda dan ubat gigi.)
  • Gosok kawasan yang terjejas dengan hirisan bawang serta-merta selepas gigitan untuk menghentikan gatal-gatal. Bawang adalah anti-radang. (Jika anda sapukan selepas menggaru kawasan itu, ia akan menyengat.)

Atasi Masalah Parut Gigit Nyamuk Anda Dengan Shaklee

Herbal Blend Shaklee

Ianya merupakan sejenis losyen yang diperkaya dengan bahan bahan semulajadi yang sangat baik untuk kulit .

Kandungan sage di dalam herbal blend shaklee ini membantu untuk meningkatkan peredaran darah dan merangsang pembaharuan sel-sel. Ianya juga kaya dengan vitamin A dan kalsium serta antioksidannya membantu memerangi radikal bebas pada kulit.

Manakala kandungan rosemary di dalam Herbal Blend ini berfungsi untuk mengurangkan kedutan dan mengelakkan kulit menjadi rosak. Apabila adanya radikal bebas pada kulit kita ia bukan sahaja merosakkan kulit malah membawa kedutan, tona tidak sekata serta kendur.

Antara kelebihan Herbal Blend ini ialah :

  • Membantu untuk melembapkan kulit kering
  • Membantu untuk memudarkan parut gigit nyamuk
  • Menghilangkan ruam pada bayi
  • Mengatasi masalah gatal kulit
So , anda tunggu apa lagi ??Cepat jom hubungi saya untuk dapatkan Herbal Blend Shaklee anda sekarang !!Jangan malu malu untuk contact saya ya !!:D

Ataupun anda boleh dapatkan Herbal Blend anda dengan satu klik sahaja lagi !