Tips Hindari Kanser Daripada Menular Dalam Badan Anda

05:38 0 Comments A+ a-

Assalam.

Mungkin ramai yang selalu pandang remeh terhadap cara cara untuk menghindari kanser daripada menular dalam badan anda . Mungkin gaya hidup anda ataupun cara pemakanan anda akan membawa kepada masalah kanser ?Pernahkah anda terfikir tentang perkara tersebut ?Jom take a look !




Kanser ??Apa itu ??

Kanser adalah nama yang diberikan kepada kumpulan penyakit-penyakit yang berkaitan. Dalam semua jenis kanser, beberapa sel-sel badan mula merebak tanpa henti  ke dalam tisu sekeliling badan.

Kanser boleh mula hampir di mana sahaja di dalam tubuh manusia, yang terdiri daripada bertrilion sel. Biasanya, sel-sel manusia membesar dan membahagi untuk membentuk sel-sel baru yang diperlukan oleh badan mereka. Apabila sel-sel menjadi tua atau menjadi rosak, mereka mati, dan sel-sel baru mengambil tempat mereka.

Apabila kanser berkembang, bagaimanapun, proses yang teratur ini menjadi rosak. Sel-sel menjadi lebih dan lebih tidak normal, sel-sel lama atau rosak terus hidup apabila mereka mati, dan sel-sel baru terbentuk apabila mereka tidak diperlukan. Sel-sel ini tambahan boleh membahagikan tanpa henti dan boleh membentuk ketumbuhan disebut tumor.

Jenis jenis kanser

Tumor Malignan (Maglinant Tumour)

Bermaksud mereka boleh merebak ke dalam, atau menyerang, tisu berhampiran. Di samping itu, tumor ini boleh berkembang, sesetengah sel kanser boleh merebak dan pergi ke seluruh badan melalui darah atau sistem limfa dan membentuk tumor baru yang lebih banyak.

Tumor Benigna(Benign Tumour)

Tidak merebak ke seluruh badan atau menyerang tisu berhampiran. Tumor benigna kadang-kadang boleh menjadi agak besar, namun apabila dikeluarkan, mereka biasanya tidak tumbuh semula.

Tips Hindari Kanser Yang Perlu Diamalkan

1. Berhenti Merokok

Menggunakan apa-apa jenis tembakau meletakkan anda pada risiko yang tinggi dengan kanser. Merokok telah dikaitkan dengan pelbagai jenis kanser - termasuklah kanser paru-paru, mulut, tekak, larinks, pankreas, pundi kencing, pangkal rahim dan buah pinggang. Tembakau telah dikaitkan dengan kanser rongga mulut dan pankreas. Walaupun anda tidak menggunakan tembakau, pendedahan kepada asap rokok boleh meningkatkan risiko kanser paru-paru.

Mengelakkan tembakau atau memutuskan untuk berhenti menggunakannya  adalah salah satu keputusan kesihatan yang paling penting anda boleh buat. Ia juga merupakan bahagian yang penting dalam pencegahan kanser. Jika anda memerlukan bantuan untuk berhenti merokok, minta doktor anda
tentang produk dan strategi lain yang boleh anda amalkan.

2. Makan makanan yang sihat

Makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran. Asaskan diet anda pada buah-buahan, sayur-sayuran dan makanan lain dari sumber tumbuh-tumbuhan seperti biji-bijian dan kacang.

Elakkan masalah obesiti. Makan sedikit sahaja makanan yang berkalori tinggi, termasuk gula halus dan lemak dari sumber haiwan.

Kurangkan pengambilan alkohol.Dengan berbuat demikian , pelbagai jenis kanser termasuk kanser payudara, kolon, paru-paru, buah pinggang dan hati dapat dielakkan.

Hadkan pengambilan daging yang diproses. Laporan dari Agensi Antarabangsa untuk Penyelidikan Kanser, Agensi Kanser Pertubuhan Kesihatan Sedunia, membuat kesimpulan bahawa makan sejumlah besar daging diproses boleh meningkatkan risiko sesetengah jenis kanser.

3. Mengekalkan berat badan yang sihat dan kekal aktif secara fizikal

Mengekalkan berat badan yang sihat boleh mengurangkan risiko pelbagai jenis kanser, termasuk kanser payudara, prostat, paru-paru, kolon dan buah pinggang.

Aktiviti fizikal yang diambil kira juga. Selain membantu anda mengawal berat badan, aktiviti fizikal dengan sendiri mungkin mengurangkan risiko kanser payudara dan kanser kolon.

Untuk manfaat kesihatan yang lebih besar, berusaha untuk mendapatkan sekurang-kurangnya 150 minit seminggu aktiviti aerobik sederhana atau 75 minit seminggu aktiviti fizikal yang lasak aerobik.

Hindari Kanser Dengan Vivix Shaklee

Vivix Shaklee merupakan sejenis minuman botani yang mengandungi khasiat antioksidan yang tinggi dan antipenuaan yang tinggi.Vivix juga membantu untuk memulihkan sistem RNA dan DNA yang telah rosak disebabkan oleh pembiakan sel baru yang tidak dapat dikawal oleh tubuh badan .

Kandungan Revesratrol yang tinggi di dalam Vivix akan membantu untuk menghalang pembiakan kanser daripada merebak di dalam tubuh badan .Malah ,Vivix juga membantu untuk proses biogenesis mitokondria .Mitokondria merupakan sejenis organel yang berfungsi untuk menghasilkan tenaga yang akan digunakan untuk membina sel baru .

Jadi , anda tunggu apa lagi ?Jom sama sama kita hindari kanser yang berbahaya daripa menular dalam badan kita . Dan jangan lupa untuk jalani kehidupan yang lebih sihat dan bahagia dengan Vivix Shaklee ya !! Jom hubungi saya sekarang untuk sebarang pertanyaan dan kemusykilan yang melanda .In Sha Allah saya akan membantu anda untuk mengatasi masalah kesihatan anda :)

Atau anda nak teruskan pembelian dengan lebih cepat ?Satu klik je lagi !