5 Sebab Kenapa Kena Berhenti Minum Minuman Bergas !

01:08 0 Comments A+ a-

Assalammualaikum .

Berapa ramai di sini yang memang suka minum air gas ataupun bertin ? Memang sedap . Saya tak nafikan . Tapi anda peka atau tidak dengan keburukan minum air bergas ?Banyak akibat buruk apabila kita selalu minum minuman tak berkhasiat ini terutamanya untuk kesihatan otak , jantung dan juga hati .


1. 10 Sudu Teh Gula !

Setiap satu tin minuman bergas dan berperisa mengandungi anggaran 10 sudu teh gula tau ! Itu baru satu tin air ,belum kalau kita minum dua tin lagi kan ?Ke tiga ke . Lebihan gula di dalam darah kita akan menyebabkan masalah kencing manis dan juga insulin akan susah untuk menukarkan glukosa kepada tenaga sebab insulin boleh dikatakan telah lali dengan kehadiran glukosa yang tinggi di dalam badan .

 Sebab itu , ada sesetengah orang yang terpaksa suntikkan insulin dalam badan mereka . Anda nak ke teruskan kehidupan dengan jarum berisi insulin untuk baki baki kehidupan anda ?Mesti tak nakkan ?

2.Kandungan Asid Fosforik Yang Berbahaya !

Dalam setiap minuman bergas atau bertin yang anda minum memang akan mengandungi asid fosforik .Kenapa bila kita minum air tin dan bergas ada rasa rasa tajam dekat hujung lidah ? Itulah fungsi asid fosforik sebenarnya , untuk memberi rasa ketajaman pada minuman tersebut .

Tapi , asid fosforik ini berbahaya untuk kesihatan kita kerana ia menyebabkan kalsium untuk susah diserap di dalam badan dan menyebabkan masalah osteoporosis.Masalah gastrik dan masalah sistem penghadaman juga akan timbul sekiranya kita kerap mium air yang bergas dan berkarbonat.


3.Katakan Tidak Pada Pengganti Gula , Aspartame !


Aspartame ini sangatlah berbahaya untuk kesihatan tubuh badan kita kerana ia akan bertukar kepada methanol pada suhu yang panas dan methanol tersebut akan bertukar menjadi formaldehyde dan asid formik.

Aspartame ini akan menyebabkan perut buncit , kanser otak , darah tinggi dan juga strok !!

4.Air Paip Yang Tidak Sihat !

Anda nak ke minum air paip yang ada dekat dapur itu ??Mesti tak nak kan ?

Kalau anda nak tahu , air tin itu diperbuat daripada air paip yang sangat berbahaya .Kandungan klorin , fluorin , dan kandungan logam berat yang lain .Kandungan - kandungan ini akan menyebabkan masalah kanser , masalah kulit dan sebagainya.


5.Kafein Yang Tinggi !!

Dalam minuman bertin , kandungan kafein sangat tinggi di dalam minuman tersebut.Kafein yang tinggi akan menyebabkan masalah dehidrasi yang kronik .

Malah , ia juga akan menyebabkan gigi menjadi tidak rapuh ,peluh berbau dan juga penyakit gusi.

Jalani Kehidupan Yang Sihat Dengan Shaklee 

ESP Shaklee

ESP Shaklee mengandungi khasiat protein yang sangat tinggi dan baik untuk kesihatan kulit .Malah , kulit yang telah rosak disebabkan oleh minuman bertin dan berkhasiat.Malah , ESP juga dapat membantu untuk mengawal kadar kolestrol yang berbahaya.

Vivix Shaklee

Kandungan Resveratrol dan polyphenols dapat membantu untuk membina sel kulit baru dan juga dapat mencegah kanser .Malah , ia juga dapat membuatkan wajah menjadi lebih awet muda dan juga dapat membantu proses penghasilan DNA dengan lebih baik dan teratur.


Jom kita sama sama amalkan kehidupan yang lebih sihat dengan bahagia ;) Islam pun galakkan kita jalani kehidupan yang sihat kan ? Merosakkan diri itu merupakan antara perkara yang dilarang oleh Allah .Tunggu apa lagi ?

Anda ada apa apa kemusykilan dan persoalan yang membelenggu ?Atau anda berminat untuk menjana pendapatan bersama saya dari rumah ?Jom hubungi saya !

Atau anda boleh teruskan pembelian dengan satu klik sahaja lagi !!Mudah kan ??