Cara Mengatasi Masalah Resdung Anda Dengan Selamat Dan Betul

22:24 0 Comments A+ a-

Assalam .

Masalah resdung ini memang sangat ditakuti oleh semua orang tak kiralah lelaki ataupun perempuan .
Sebenarnya kalau anda nak tahu , semua orang sebenarnya ada masalah resdung cuma yang membezakan mereka ialah resdung tersebut serius ataupun tidak .



Tak apa , sebentar lagi saya akan beritahu simptom simptom yang boleh anda lihat sama ada anda penghidap resdung kronik ataupun tidak :)

Apa Itu Resdung?

Di belakang tulang wajah anda ada beberapa ruang kosong yang dipenuhi dengan udara, yang dikenali sebagai sinus. Sinus anda mempunyai lapisan membran mukus. Membran menghasilkan rembesan berlendir (mukus), untuk menjaga saluran hidung lembap. Mukus memerangkap kotoran dan kuman.

Jenis Jenis Sinus

Sinus Frontal
Di atas mata anda, sama ada di sebelah dahi anda.

Sinus Ethmoid
Di sebalik batang hidung anda, antara mata.

Sinus Sphenoid
Antara bahagian atas hidung anda di belakang mata anda.

Tanda Tanda Resdung

Berikut merupakan antara tanda tanda anda menghidapi penyakit resdung yang boleh anda lihat:


  • Sakit di bahagian muka 
  • Hidung tersumbat
  • Sesak nafas
  • Batuk
  • Halitosis(Bau mulut)
  • Keletihan
  • Sakit gigi
  • Hidung tersumbat
  • Hingus berubah warna
  • Sakit kepala

Rawat Masalah Resdung Anda Dengan Shaklee

Vitamin C

Vitamin C adalah antioksidan yang sangat baik yang meningkatkan fungsi imun dan melindungi badan anda daripada virus, jangkitan, toksin dan alahan yang boleh mencetuskan resdung. Kajian klinikal menunjukkan bahawa vitamin C boleh mengurangkan keterukan dan tempoh jangkitan pernafasan.

Alfafa Shaklee

Ia mengurangkan keradangan dan bengkak pada rongga hidung dan juga boleh membawa kelegaan daripada sakit di bahagian muka dan sakit kepala sinus.

Vitamin B Complex

 Kandungan B6 di dalam Vitamin B Complex boleh membantu untuk memulihara selaput lendir agar kekal sihat dan membantu untuk kesihatan badan .

Ia juga bertindak sebagai vitamin anti stress yang membantu untuk menstabilkan hormon apabila kesakitan resdung mula menyerang .Jadi ,kesakitan pada bahagian muka dapat diatasi dengan B Complex.

Jadi , anda tunggu apa lagi ?Masalah resdung ini sekiranya dipandang ringan akan menjejaskan aktiviti seharian anda.Dan kalau anda nak tahu juga , masalah resdung ni sekiranya tidak diatasi ia akan menyebabkan maut tau !! Tunggu apa lagi ?

Cepat hubungi saya sekarang ! Usah tangguh lagi !

Atau anda boleh je teruskan pembelian hanya dengan satu klik sahaja lagi:)