Cara Menghilangkan Selulit Dengan Cepat Dan Berkesan

03:51 0 Comments A+ a-


Assalammualaikum.

Memang ramai yang seriau apabila mendengar masalah selulit yang melanda diri masing masing .Mesti hilang keyakinan diri bukan ? Malu dengan si suami dan kawan kawan ? Malu dengan diri sendiri . Ish3 .Jangan risau , masalah selulit ni boleh diatasi senang je .Jangan risau ya ?:)



Apa itu selulit atau strech mark ?

Stretch mark muncul sebagai jalur-jalur selari pada kulit yang telah sememangnya telah terlalu padat, dan mereka berjalan berserenjang dengan garis maksimum ketegangan pada kulit. Mereka mula dengan garis merah rata, dan dari masa ke masa mereka akan kelihatan sepeti jalur-jalur putih .

Tempat Yang Biasanya Selulit Muncul  


  • Paha 
  • Ketiak
  • Perut
  • Pangkal peha
  • Ketiak

Penyebab Keadaan Selulit Terjadi 


  • Mengandung.Wanita yang mengandung akan menyebabkan terjadinya selulit pada akhir kehamilan mereka. Faktor hormon yang berubah ketika mengandung juga turut memainkan peranan dalam menyebabkan selulit.
  • Pertambahan berat badan. Selulit kadang-kadang berlaku semasa seseorang itu memiliki berat badan yang kurang ideal atau lebih dikenali sebagai obesiti.
  • Penggunaan ubat-ubatan. Krim kortikosteroid, losyen dan pil dan penggunaan kronik ubat steroid atau sistemik boleh menyebabkan stretch mark.
  • Keadaan atau penyakit. Sindrom Cushing dan penyakit kelenjar adrenal boleh menyebabkan selulit untuk meluas dan juga penyakit genetik yang lain.

Cara Tradisional Menghilangkan Selulit

Aloe Vera

Aloe vera adalah berkesan dalam rawatan masalah kulit. Penyembuhan dan sifat-sifatnya yang menenangkan boleh digunakan untuk menghilangkan selulit.

Anda boleh terus sapu aloe vera gel pada bahagian kulit yang bermasalah, biarkan selama 15 minit dan kemudian bilas kulit dengan air suam.

Putih Telur

Telur adalah sumber yang kaya dengan protein. Untuk selulit, anda hanya perlu gunakan putih telur, yang mengandungi asid amino dan protein.

Kacau putih telur perlahan-lahan dengan garpu. Bersihkan kawasan kulit yang terkena dengan air dan kemudian sapukan putih telur dengan tebal pada kawasan berkenaan .

Biarkan putih telur benar-benar kering dan kemudian bilas kawasan tersebut dengan air sejuk.
Akhirnya sapukan sedikit minyak zaitun pada kulit untuk memastikan ia lembap.
Ulangi proses setiap hari untuk sekurang-kurangnya dua minggu dan tunggu untuk hasil yang positif.

Jus Lemon

Satu lagi cara mudah untuk mengurangkan selulit adalah dengan menggunakan jus lemon. Jus lemon adalah sejenis buah yang berasid secara semula jadi yang membantu menyembuhkan dan mengurangkan selulit, jerawat, dan parut lain.

Gosokkan jus lemon segar perlahan-lahan ke selulit dengan gerakan yang membulat.Biarkan
jus lemon untuk menyerap ke dalam kulit anda untuk sekurang-kurangnya 10 minit sebelum membilasnya dengan air suam.

Gula

Gula adalah salah satu ubat semulajadi terbaik untuk menghilangkan selulit. Anda boleh menggunakan gula untuk mengelupaskan kulit mati anda.

Campurkan satu sudu gula mentah dengan sedikit minyak badam dan beberapa titik jus lemon. Campurkan dengan baik dan sapukan pada selulit dan kawasan kulit yang lain.

Perlahan-lahan gosokkan campuran pada kulit selama beberapa minit pada setiap hari sebelum mandi.

Kentang

Jus kentang mengandungi vitamin dan mineral yang menggalakkan pertumbuhan dan pemulihan sel-sel kulit.

Potong kentang sederhana menjadi kepingan tebal.

Ambil salah satu kepingan kentang dan gosok perlahan-lahan pada selulit selama beberapa minit. Pastikan kanji daripada ubi kentang meliputi kawasan yang terjejas.
Biarkan jus kentang untuk kering beberapa lama dan kemudian basuh dengan air suam.

Hilangkan Selulit Dengan Shaklee

Esp Shaklee

Protein diperlukan untuk membaiki tisu dan pembinaan tisu baru. Setiap sel memerlukan protein untuk mengekalkan hayatnya. Protein juga merupakan bahan utama yang digunakan untuk "menggantikan" sel yang telah usang atau sel-sel mati .

Apabila protein dimakan, proses pencernaan anda akan memecahkan ia ke dalam bentuk asid amino, yang masuk ke dalam darah dan dibawa ke seluruh badan. Sel-sel anda akan memilih asid amino yang diperlukan untuk pembinaan tisu baru badan, antibodi, hormon, enzim, dan sel-sel darah.

Kandungan protein yang bagus di dalam ESP dapat membantu untuk membina sel kulit baru dengan lebih cantik dan gebu serta dapat menggantikan sel kulit yang telah mati .

Vitamin C Shaklee

Vitamin C mengekalkan kulit yang sihat dengan mewujudkan dan menggalakkan pengembangan kolagen . Dan juga dapat menyembuhkan parut dan luka pada kulit.Ia juga membantu untuk melambatkan proses penuaan dengan menjaga kedutan, kekeringan dan garis-garis halus di bahagian permukaan kulit .

Yang paling istimewa ialah , Vitamin C Sustained Release ini bertindak untuk mengeluarkan khasiatnya setiap satu jam . Jadi untuk dapatkan kesan yang lebih sihat dan sempurna , amat disarankan untuk anda mngambil Vitamin C SR ini setiap lima jam sekali :)

Jadi , tunggu apa lagi ?? Cepat grab skarang vitamin anda !! Jangan sampai nanti masalah selulit dah semakin merebak ke seluruh badan baru nak menyesal . Jadi anda jangan ragu ragu lagi . Whatsapp je saya pada bila bila masa . Saya akan membantu anda mengatasi masalah anda dengan sewajarnya In Sha Allah . Lepas ni boleh lah dapatkan kulit yang lebih gebu , anjal dan cantik :)

Atau anda boleh teruskan pembelian dengan  satu klik sahaja lagi .